Bu Blogda Ara

19 Ocak 2015 Pazartesi

Portakal Reçeli

 Malzeme:
2 kg portakal
1+1/2 kg toz şeker
1 adet limon
Yapılışı:
Portakalları yıkadıktan sonra bir kısmını kabuğunu hafifçe soyarak (zımparalar gibi) resimde de görüldüğü gibi doğrayalım bri kısmını da kabuklarını soymadan aynı şekilde doğrayalım hepsini tencereye koyup üzerine toz şekeri ilave edelim ve ocağa koyalım  ve kolayca sulanması için bir iki kez karıştıralım,kaynamaya başladığında ocağı kısalım  kırk-kırk beş dakika kadar kaynatalım,bu arada kıvamını kontrol edelim,küçük bir tabağa bir kaşık reçel koyup buzdolabında soğutalım ve bakalım,istediğimiz kıvama gelmişse bir limon suyunu ilave edip on dakika daha kaynatalım ve ocaktan alalım( eğer istediğiniz kıvama gelmemişse kaynatmaya devam edelim).Birazcık soğuduğunda kavanozlara boşatıp tam soğuduğunda da  kapağını kapatarak kullanılmak üzere saklayalım.Afiyet olsun.

 Not-1- Ben portakal reçeli yaparken aynen bu tarifi uyguluyorum ve reçelin kıvamını biraz koyu ve jöleli sevdiğim için daha fazla kaynatıyorum.
Not-2- Portakalı kullanmadan önce asla kaynatmıyorum yarı soyulmuş yarı soyulmamış kabuklu  olarak pişiriyorum ve turunçgilin o hafif acılığı tatlı-ekşi ile birlikte nefis bir lezzet aroama oluşturuyor.
Not-3- Ve tamamen portakalın kendi suyu ile pişiriyorum.
Not-4- Reçellerin kıvamının oluştuğunu kaynamasından anlayabilirsiniz ,kaynarken oluşan kabarcıklar küçülür ve sıklaşır.






Hiç yorum yok: